Lia Koene

Lia Koene is sinds 2015 betrokken bij de Stichting voor Historische Microscopie. Zij verzorgt de website en helpt met het in kaart brengen van de collectie. Lia heeft voorheen bijna 31 jaar gewerkt bij het Leids Cytologisch en Pathologisch Laboratorium (LCPL), waarvan ruim 28 jaar als secretaresse van dr. Mathilde E. Boon (Thil, patholoog, directeur en oprichter van het LCPL). Een belangrijk onderdeel van Lia’s baan was het ondersteunen bij publicaties, boeken en voordrachten. Daarnaast heeft ze zich nog 2 jaar beziggehouden met het organiseren en coördineren van cursussen voor doktersassistenten, huisartsen en pedicures vanuit de stichting S.P.O.E.D. Lia woont samen met Ad Labrujere. Ze hebben drie kinderen. Op dit moment is ze heerlijk aan het genieten van een sabbatical en verricht ze ondertussen goed werk voor de stichting.