Doneren

De doelstelling, het verzamelen van historische microscopen en andere wetenschappelijke instrumenten, wordt uitgevoerd door het bestuur van de Stichting voor Historische Microscopie. De expositie is op dit moment op gezette tijden en op verzoek kosteloos te bezichtigen.

Onze stichting verkrijgt haar financiële middelen uit subsidies, giften en erfstellingen. Donaties, waarmee we de continuïteit van de stichting kunnen garanderen, zijn van harte welkom. Daarnaast kunnen waardevolle voorwerpen en collecties die betrekking hebben op wetenschap worden geschonken.

Indien u overweegt om een voorwerp te schenken aan de stichting, maar eerst behoefte heeft aan persoonlijk contact, kunt u een bericht achterlaten. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Onze stichting is aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) en vrijgesteld van schenk- en erfbelasting. Het (periodiek) schenken aan een ANBI-stichting kan voor u als particulier of bedrijf voordelig zijn. Wij kunnen u hierin op verzoek adviseren.

Het te beheren vermogen van onze stichting bestaat uit voorwerpen in eigendom en financiële middelen. Een deel van de financiële middelen zal worden gebruikt voor aankopen van nieuwe museumstukken. Daarnaast zal een deel van de financiële middelen worden gebruikt voor het onderhouden en verbeteren van de collectie en de website.

Onze stichting doet haar uiterste best om zoveel mogelijk kennis te vergaren. Mocht u onverhoopt een onjuistheid tegenkomen, dan zouden wij het erg waarderen indien u daarover contact met ons opneemt.

Vul onderstaande gegevens in

Naam *

Bedrijfsnaam

E-mailadres *