Vrijwilligers

Bij het organiseren van de collectie krijgt de stichting veel hulp van enthousiaste vrijwilligers.

• Dr. Ad Labrujere fotografeert samen met Lia Koene de collectie-items voor de website en bestudeert de elektrische meetapparatuur, die hij doormeet en beschrijft.
  • Frank Pothoven werkt microscopen open, bestudeert (onbekende) instrumenten en helpt met het achterhalen van ontbrekende informatie. Momenteel bouwt hij een maquette van de Bleeker-fabriek.
  • Hans van Eijk helpt met het fotograferen door historische microscopen, een samenwerkingsproject tussen SHM en NGVM.
  • Dr. Lesley Robertson helpt met het corrigeren van de Engelstalige website en het zoeken naar informatie over de makers.
  • Peter Paul de Bruijn, die zijn geliefde Bleeker-collectie aan de stichting heeft geschonken, helpt met het digitaliseren van de Bleeker-documentatie en zoekt nog steeds actief naar interessante Bleeker-instrumenten voor de stichting.
  • Walter Machielsen helpt met het fotograferen door historische microscopen, een samenwerkingsproject tussen SHM en NGVM.